23 Mart 2014 Pazar

 
MİS KOKULU EV EKMEĞİ
 
Evde yapılan ekmeğin kokusu da tadı da bir başkadır. Tabi evde ekmek yapmanın keyfi ise bambaşka :) Uzun zamandır hastalık , iş, güç derken burayı ihmal ettim farkındayım. Ama bu demek değildir ki yemek yapmadım, yeni tarif denemedim. Bir çok tarif denedim hepsi de çok lezzetliydi. Bir çoğu kayıt altına alındı, inşallah en kısa zamanda burada yerlerini alacaklar.
 
Uzun zamandır ekmekle ilgili çıkan haberler kafamı kurcalıyor. İçine katılan katkı malzemeleri hakkında ortaya atılan iddialar ise mide bulandırıcı. Hal böyle olunca ekmeğimi kendim yapmaya karar verdim. Kayınvalidemden rica ettim halis muhlis köyde yapılmış un getirdi:) ve başladım ekmek yapmaya. ( bu aralar yine  ihmal ediyorum ama diyetteyim ondan:) )
 
 
 
Mis kokulu ekmeğimizi yapmak için gerekli olan malzemelerimiz şunlar ;
 
  • 1 kg un ( tam buğday unu)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kuru maya ( en kısa zamanda mayayı da kendim yapmayı deneyeceğim
  • Su
 
İşte bu kadar ..... Bütün malzemeleri karıştırıp kulak memesi kıvamında bir hamur yapıyoruz. Ben işin kolayına kaçtım . kek kalıbında çiçek ekmek yaptım:) hamurdan mandalina büyüklüğünde bezeler hazırlayıp kek kalıbına yerleştirdim. kalıbı yağlamadım güzel pişince hemen çıkıyor ekmek.
Kek kalıbını bir poşete koyup hamurların iyice mayalanması için yaklaşık 1 saat beklettim. Önce üzerine bir yumurta sarısı ve 1 kaşık unu karıştırıp sürdüm, üstüne de çörek otu serptim,  sonra fırına, ben 180 derecede  üzeri iyice kızarana kadar pişirdim. eğer tam pişmezse kalıptan çıkmaz altının ve üstünün iyice kızarması gerekli. sertleştiğine bakmayın. Fırından çıkınca yumuşuyor. İşte size mis gibi ev ekmeği, afiyet olsun....
 
 
 
 
 
 
 


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder