19 Haziran 2013 Çarşamba

Eşşiz lezzet: Maklûbe


 
  • İlk tarifim Maklûbe olsun istedim çünkü kaç gündür aklımda, yapmak istiyorum ama iş güç derken hep erteliyorum. Bu fotoğraflar daha öncesine ait inşallah yenisini yapınca bütün aşamalarını tek tek çekip eklerim. Bu resimdeki miktar biraz fazla ben malzemeler kısmına daha az olanını yazıyorum umarım beğenirsiniz.  Gelelim tarife;
Malzemelerimiz:
500 gr dana kuşbaşı veya tavuk göğsü
2 su bardağı pilavlık pirinç
1 orta boy havuç
2 orta boy patates
1 orta boy kuru soğan
1 patlıcan
sıvı yağ
Tuz
Karabiber
 
 
Etler haşlanıp yağda bir miktar kavrulur,Patlıcan alacalı soyulup tuzlu suda 15 dk bekletilir, bu arada havuç soyulur ve küp küp doğranır, patlıcan ve havuç az yağda sotelenir ardından patatesler halka doğranır ve onlarda yağda sotelenir(aynı yağ kullanılabilir) yıkanmış pirinçler tuz eklenerek ayrı bir tencerede 1,5 çay bardağı sıvı yağ eklenerek kavrulur
   
     Ve en zevkli kısma geçiyoruz:):)
 
bütün malzemeleri koyduğumuzda tam dolacak bir tencere alıyoruz ve başlıyoruz eserimizi inşa etmeye:)
          halka halka doğradığımız soğanları tencerenin tabanına yerleştiriyoruz üstüne patatesleri ekliyoruz, üstüne bir miktar et koyup ardından patlıcan ve havuç ekliyoruz kalan etleri de ekledikten sonra ayrı tencere de kavurduğumuz pirinçleri etlerin üzerine güzelce yerleştiriyoruz isteğe göre karabiber ekleyip 3 su bardağı kaynamış suyu da ilave edip kısık ateşte pirinçler yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz piştikten sonra yarım saat dinlenmeye bırakıyoruz. dinlenen yemeğimizi yuvarlak tepsiye dikkatlice ters çeviriyoruz. İşte bu kadar... sıra geldi süslemeye, hazırladığımız karışık salata  ve yoğurtla resimdeki gibi bir yoğurt bir salata şeklinde yemeğimizi sunuma hazırlıyoruz ve işte bitti:) Afiyet olsun
 
 

1 yorum :

  1. hayırlı olsun bloğun canım..devamı gelsin

    Bir meleğin günlüğü

    http://melegimyigidim.blogspot.com/

    YanıtlaSil