30 Haziran 2013 Pazar

Krem Şantili Kolay Kurabiye

Bu tarifi öğrendiğimden beri kurtarıcım oldu ani gelen misafire hemen yapılabilecek bir tarif...Hem malzemesi az hem de kısa sürede yapılabilir. Tat ve lezzet olarak bildiğimiz un kurabiyesinde çokta farklı değil, gelelim tarifimize;

MALZEMELER
1 paket krem şanti(kutunun içinden çıkan poşetlerden bir tanesi)
2-1 subardağı sıvı yağ
3-Alabildiği kadar un
4-Yarım paket kabartma tozu
5-1 paket vanilya


İşte hepsi bu kadar, ortalama olarak 16 17 tane kurabiye çıkıyor bu malzemeden, daha fazlasını yapmak isterseniz malzemeyi iki katına çıkarabilirsiniz. Gelelim yapımını; Derin bir kaba sıvı yağ ve krem şantiyi koyup güzelce karıştırıyoruz.

Krem şanti ve yağımızı karıştırdıktan sonra unu, kabartma tozunu ve vanilyayı ekliyoruz, unu ilave ederken azar azar ekleyelim ki hamur çok sert olmasın. Bildiğimiz kurabiye hamuru kıvamında bir hamur olacak.(kulak memesi yumuşaklığında :))


 
Hamurumuz olduktan sonra kurabiyelere istediğiniz şekli verebilirsiniz. Ben ceviz büyüklüğünde hamur alarak yuvarlak kurabişler yaptım üstlerine de fındık koydum, yalnız kurabiyeleri koyduğum tepsi biraz küçük olmuş, kurabiyeler kabarmaya başlayınca birbirleriyle çok samimi olmuşlar:) geniş bir tepsiye aralıklarla yerleştirilirse daha iyi olur.

 
 
İşte kurabiyelerimiz hazır:):) üstüne pudra şekeri de ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun:)


1 yorum :

  1. ooohh miss.. denerdim ama yarın yola çıkıyorum evde malzeme yok zamanda yok ama listeme alıyorum.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil