19 Eylül 2013 Perşembe

Kabak Doğraması

Gaziantep'te yaşayıpta Antep yemeklerini öğrenmemek olmaz. Tabi işin sonunda alacağınız kiloları düşünerek öğrenmek gerek:) Bu mutfak, bu tatlar anlatılmaz ancak yaşanır. Bol naneli ekşili, etli, yoğurtlu, acılı, baharatlı ve daha birçok lezzet... Eee bunca tarif arasında bir şeyler öğrenmeden olmaz dedim elimden geldiğince Antep yemeklerini denemeye koyuldum. Şimdiye kadar denediklerim gayet güzel oldu. Bunlardan biri de kabak doğraması, ilk duyduğumda çok garip gelmişti niyeyse :) İlk defa bir emlakçıda tattım bu yemeği. Ne alaka dediğinizi duyar gibiyim :) Şöyle ki ev arama telaşesiyle birçok emlakçıyla arkadaş olduk, tabi bu arada yemek tariflerime yenisini de ekledim:) doğruyu söylemek gerekirse yemek önüme geldiğinde açlıktan nerdeyse bayılacak olan ben büyük bir hayal kırıklığına uğradım; çünkü kabağı pek sevmem:) ama misafir umduğunu değil bulduğunu yer atasözünü hatırlayarak yemeye başladım kiiiiiiii Allah'ım bu nasıl güzel bir lezzet..... Ve eve dönerken yaptığım ilk şey marketten kabak almak oldu :):) nohutu geceden suya koymayı unutmuştum ama yemeği yapmayı aklıma koymuştum bir kere, biraz uzun sürdü ama uğraştığıma değdi.




MALZEMELER
  • 1 su bardağı nohut ( Geceden suya koymayı unutmayın:))
  • 2 adet orta boy kabak
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tane  kuru soğan
  • 2 tane yeşil biber
  • 300 gr kuşbaşı  et ( kuzu eti daha lezzetli oluyor)
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Yarım yemek kaşığı biber salçası
  • Sıvı yağ
  • kırmızı biber
  • Karabiber
  • kuru nane
  • 2 çay kaşığı limontuzu


YAPILIŞI
İki yemek kaşığı sıvı yağda doğradığımız kuru soğanı pembeleşinceye kadar kavuruyoruz etleri de ilave edip bir iki defa çeviriyoruz. Üstüne nohutları ve üzerlerine çıkacak kadar sıcak su ve biraz tuz ilave edip etler ve nohut yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. Düdüklü tencere bu iş için ideal:) etler ve nohut piştikten sonra aynı kabuklarını soyup küp küp doğradığımız kabakları, yemeklik doğranmış yeşil biberleri, ezdiğimiz sarımsakları, salçaları tuzu, kırmızı biberi, karabiberi ve limon tuzunu nohutlara ekleyip güzelce karıştırıyoruz. Tekrar düdüklü tenceremizin kapağını kapatıp 20- 25 dakika  daha pişiriyoruz. kabakların da yumuşadığını anlayınca küçük bir tavada bir miktar sıvı yağı kızdırıp içine bolca kuru nane ekliyoruz, bu karışımı pişmiş olan yemeğimizin üstüne döküyoruz veeeeeee Kabak Doğraması hazııırrrrrr:)) Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder